Akademia Biznesu
Well-being w organizacji.
Pracownicy oczekują:
- wsparcia w zakresie zdrowia psychicznego i fizycznego;
- zrozumienia dla wyzwań związanych z pracą w domu;
- elastycznych godzin pracy i innych ułatwień w obszarze work-life balance,
- spokoju, przyjaznej atmosfery, pracy, która nie kojarzy się z presją i stresem.
Jeśli tego nie dostają – najczęściej szukają innego pracodawcy. Nowoczesne organizacje wiedzą już, że well-being w organizacji to konieczność.
Dlaczego warto zainwestować w programy well-being?
Pracownicy oczekują, że pracodawca zatroszczy się o ich komfort i zdrowie: fizyczne i psychiczne.
Pracownicy pracujący w środowisku, w którym dba się o ich dobrostan, są wydajniejsi i bardziej zaangażowani.
Firmy, które dbają o dobrostan pracowników, mają niższy poziom absencji z powodu chorób.
Osoby szukające pracy zwracają uwagę na ofertę pracodawcy w zakresie well-beingu.
Pracownicy, którzy nie dostają w firmie wystarczającego wsparcia w tym obszarze, odchodzą.
Well-being w średniej i dużej firmie
- Przemyślana strategia well-being to znak dojrzałej organizacji.
- Przemyślana strategia well-being w firmie poprawia jej wizerunek.
- Firmy, które dbają o dobrostan pracowników, zatrzymują ich na dłużej i mają lepsze wyniki.
- Zwolnienia lekarskie, nieobecność w pracy, niższa efektywność to niezmiernie istotne z perspektywy ekonomicznej koszty, którym można zapobiec, wdrażając strategię well-being.
Tworzenie strategii well-being w organizacji wymaga czasu i właściwego planowania. W jej obszarze mieszczą się działania zespołów HR, zespołów szkoleniowych, liderów i trenerów.
Zanim zaczniemy pracować nad stworzeniem strategii well-being w organizacji, zapytaj pracowników o ich oczekiwania w tym obszarze.
Zwykła ankieta może rozjaśnić wiele wątpliwości dotyczących faktycznych potrzeb Twojej grupy docelowej.
Im bardziej trafione rozwiązania – tym bardziej zadowoleni pracownicy.
Zdrowie psychicze i fizyczne
Przed pandemią benefity związane z kondycją psychiczną oferowało jedynie 3% pracodawców.
Aż 72,6% pracowników uważa, że ich pracodawca powinien wprowadzić benefity związane z kondycją psychiczną.
Najbardziej interesujące tematy związane z kondycją psychiczną:
Stres, radzenie sobie ze stresem Wyciszenie, spokój i mindfulness Presja, radzenie sobie z presją zawodową Relacje z innymi, nawiązywanie relacji Radzenie sobie ze zdrowiem Godzenie pracy zdalnej z opieką nad dzieckiem Strach, lęk.
Zdrowie psychiczne i fizyczne: co proponuje Akademia Zdrwia, pasji i nauki:
Szkolenia gotowe
- Lęki i wyzwania w czasie po pandemii
- Techniki radzenia sobie ze stresem
- Techniki relaksacyjne
- Zdrowy kręgosłup
- Myślenie adaptacyjne
- Siła małych kroków
Swoim pracownikom możesz również zaproponować:
- coaching
- Konsultacje z psychologiem/psychiatrą
- Szkolenia na zamówienie (dedykowane materiały szkoleniowe z obszaru zdrowia psychicznego i fizycznego)
Zdrowie psychicze i fizyczne
Przed pandemią benefity związane z kondycją psychiczną oferowało jedynie 3% pracodawców.
Aż 72,6% pracowników uważa, że ich pracodawca powinien wprowadzić benefity związane z kondycją psychiczną.
Najbardziej interesujące tematy związane z kondycją psychiczną:
Stres, radzenie sobie ze stresem Wyciszenie, spokój i mindfulness Presja, radzenie sobie z presją zawodową Relacje z innymi, nawiązywanie relacji Radzenie sobie ze zdrowiem Godzenie pracy zdalnej z opieką nad dzieckiem Strach, lęk.
Zdrowie psychiczne i fizyczne: co proponuje Akademia Zdrwia, pasji i nauki:
Szkolenia gotowe
- Lęki i wyzwania w czasie po pandemii
- Techniki radzenia sobie ze stresem
- Techniki relaksacyjne
- Zdrowy kręgosłup
- Myślenie adaptacyjne
- Siła małych kroków
Swoim pracownikom możesz również zaproponować:
- coaching
- Konsultacje z psychologiem/psychiatrą
- Szkolenia na zamówienie (dedykowane materiały szkoleniowe z obszaru zdrowia psychicznego i fizycznego)
Wsparcie liderów
Zachowanie i umiejętności liderskie bezpośrednich przełożonych/menadżerów maja duży wpływ na dobrostan pracowników.
Według badania przeprowadzonego przez Gallupa, jedna na dwie osoby przyznała się, że porzuciła pracę, aby uciec od złego menadżera.
W rzeczywistości 70% czynników, które przyczyniają się do naszego szczęścia w pracy, jest bezpośrednio związanych z naszym przełożonym.
Wsparcie liderów: kompetencje dobrych liderów
Badanie Gallupa, obejmujące ponad 550 ról zawodowych i 360 unikalnych kompetencji wykazało, że siedem kompetencji przywódczych zwykle występuje u menadżerów, którzy odnoszą sukcesy i tworzą wydajne, zadowolone zespoły w dobrze prosperujących organizacjach.
A. Hickman, N. Dvorak, Rethinking Competencies: 7 Expectations for Leadeallup
Umiejętność budowania relacji
Umiejętność krytycznego myślenia
Umiejętność jasnego komunikowania się
Zdolność do rozwoju ludzi
Zdolność do kierowania zmianą
Zdolność do inspirowania innych
Zdolność do tworzenia odpowiedzialności
Wsparcie liderów:
Co proponuje Akademia Zdrwia, pasji i nauki:
Szkolenia gotowe
- Akademia Lidera
- Budowanie skutecznych zespołów
- Skuteczna komunikacja
- Zasady udzielania i przyjmowania feedbacku
- Uwaga: nadchodzi feedback
- Szkolenia na zamówienie (dedykowane materiały szkoleniowe z obszaru wsparcia liderów)
Relacje
Praca zdalna, jakkolwiek wygodna i przez większość z nas doceniana, odbiera nam możliwość prawdziwej, codziennej interakcji z naszymi współpracownikami. 71,1% respondentów wskazało, że w firmie zmniejszyła się integracja pracowników, a wśród nich 59,4% deklaruje, że potrzebuje integracji z innymi pracownikami w nowej rzeczywistości. Więzi społeczne, przyjacielskie relacje: to wszystko jest konieczne dla naszego dobrostanu.
Firmy dostrzegają znaczenie więzi i działają na rzecz zapewnienia ludziom poczucia przynależności do swoich współpracowników – zachęcając liderów i członków zespołów do regularnych spotkań i celowego budowania relacji.
Relacje: co proponuje Akademia Zdrowia, pasji I nauki:
Szkolenia gotowe
- Diversity & Inclusion
- Zasady udzielania i przyjmowania feedbacku
- Uwaga: nadchodzi feedback
- Efektywna komunikacja
Swoim pracownikom możesz również zaproponować:
- Regularne spotkania online z trenerem
- Tworzenie grup wsparcia
Organizacja pracy
Wszystkie badania wskazują, na to, że większość osób, które przeszły na pracę zdalną w związku z pandemią, cenią sobie tę formę i nie chcą jej zmieniać. Nie znaczy to, że nie muszą stawać w obliczu związanych z nią trudności. One także wpływają na ich dobrostan.
90,6% pracowników (pracujących zdalnie) wskazuje, że to obecnie bardzo pożądany przez nich benefit.
31% – tylko tyle rodziców jest zainteresowanych tematem godzenia pracy zdalnej z opieką nad dzieckiem. Większym problemem jest dla rodziców radzenie sobie ze stresem [47,5%] oraz spokój i mindfulness [45,7%], podobnie jak w całej grupie badanych.
Organizacja pracy
Badania Akademii Leona Kuźmińskiego i dr. Mariusza Zięby z Instytutu Psychologii Uniwersytetu SWPS:
- Jedna piąta badanych przyznała, że w okresie pandemii nie miała i nadal nie ma wystarczająco komfortowych warunków do tego, by pracować z domu.
- 12% badanych ma problemy z jednoczesnym skupieniem się na pracy i pogodzeniem jej z potrzebami domowników. Jedna czwarta respondentów wskazała, że nie posiada wydzielonej przestrzeni do prac w domu, jedna trzecia osób odpowiedziała, że pracuje w pomieszczeniach wspólnych razem z innymi domownikami
- 45% badanych podzieliło się odczuciem, że w okresie pandemii ich dzień pracy był wydłużony – czasami nawet do 10-12 godzin dziennie. Co druga osoba zauważyła, że pracuje znacznie więcej niż przed pandemią.
- W jednej trzeciej analizowanych przypadków pracodawca nie zapewnił dodatkowego sprzętu elektronicznego, a 11% badanych miało trudności w wykonywaniu pracy na skutek słabego łącza internetowego.
- Zaledwie 6% osób otrzymało wsparcie w postaci zwrotu kosztów dostępu do Internetu, wody czy ogrzewania.
Organizacja pracy:
co proponuje Akadmeia Zdrowia, pasji i Nauki:
Szkolenia gotowe
- Efektywna praca zdalna
- Zarządzanie czasem
- Bezpieczeństwo informacji
- Kaizen: metoda małych kroków
- Organizacji pracy zdalnej
- Jasne zasady dotyczące godzin wysyłania maili itp
- Szkolenia na zamówienie (dedykowane materiały szkoleniowe z obszaru organizacji pracy)
Pracownicy oczekują od swoich pracodawców inicjatyw związanych z troską o ich samopoczucie i dobrostan. Pracodawcy szukają pomysłów i sposobów, by tym oczekiwaniom sprostać. Dużym wyzwaniem jest także zapewnienie takiego wsparcia, które faktycznie spotka się z pozytywnym odzewem, zostanie właściwie wykorzystane.
Możliwość wynajmu pomieszczeń
UWAGA
MOŻLIWOŚĆ WYNAJMU POMIESZCZEŃ W AKADEMII ZDROWIA, PASJI I NAUKI, ZLOKALIZOWANEJ W BARDZO NOWOCZESNYM, OSZKLONYM BUDYNKU NA 2 PIĘTRZE PRZY UL. WALCZAKA 23H W GORZOWIE WLKP.
POMIESZCZENIA Z WIDOKIEM NA ZIELEŃ LUB NA ULICE MIASTA.
Wszystkie pomieszczenia są klimatyzowane i wyciszone, z dostępem do internetu.
OFERUJEMY WYNAJEM NA GODZINY :
- GABINETY I BIURA 25 m² WRAZ Z POCZEKALNIĄ
- SALE SZKOLENIOWE 50 m² WRAZ Z POCZEKALNIĄ
- SALE SZKOLENIOWE 70 m²
- SALE ZAJĘCIOWE 70 m²
- LOKAL GASTRONOMICZNY 120 m² W PEŁNI WYPOSAŻONY
KONTAKT:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.